Komitet Organizacyjny Innovation Award powołał skład jury tegorocznej edycji konkursu. Jego członkowie są każdorazowo wybierani na podstawie kandydatur i rekomendacji przesyłanych przez agencje mediowe i reklamowe. Jury podzielone jest na dwie grupy eksperckie. Głównym przewodniczącym Innovation Award został Michał Brański, Członek Zarządu, VP Strategia, Grupa Wirtualna Polska. Prace do konkursu można zgłaszać jeszcze do 6 marca. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w trakcie gali Innovation Award 13 maja 2015 r. w Teatrze Polskim w Warszawie.
Sednem konkursu Innovation Award jest innowacja na płaszczyźnie komunikacji marketingowej
i marketingu, rozumiana jako wykorzystanie dokonań rozwoju nauk ścisłych i społecznych, technologii i inżynierii, tak aby w nowy sposób docierać z komunikatem do konsumenta. To użycie nowych lub połączenie znanych już narzędzi w celu stworzenia nowej jakości w komunikacji, produkcie lub usłudze. W konkursie Innovation Award nagradzane są innowacyjne rozwiązania, które pojawiły się w marketingu i komunikacji marketingowej, niezależnie od kanału, czy zasięgu. Wydarzenie to ma prowokować i inspirować środowisko biznesowe do aktywnego wprowadzania nowych rozwiązań.
Pytany o rolę innowacji w biznesie i marketingu Michał Brański odpowiedział: „W ujęciu makro innowacja to kluczowy czynnik na drodze do gospodarki opartej na wysokomarżowych produktach.
W skali pojedynczych firm jest formą podnoszenia barier dla konkurencji, poszerzania i/lub obrony udziałów rynkowych. Nie traćmy z oczu roli innowacji jako angażującego procesu, motywatora – powodu, dla którego warto dać z siebie więcej i wstawać z łóżka z uśmiechem na twarzy. Innowacja marketingowa czyni życie działów sprzedaży łatwiejszym, jak i sprawia, że stosunek konsumentów do reklam nie jest jednoznacznie nieprzychylny.”
Przewodniczącymi poszczególnych grup zostali: Marcin Dyczak, Dyrektor Marketingu, Platformy Transakcyjne, Grupa Allegro oraz Bartłomiej Gola, General Partner & CEO, Speedup Venture Capital Group. Zapytani o to, czym dla nich jest innowacyjność i co może przynieść naszemu rynkowi ten konkurs, opowiedzieli:
„Innowacyjność to jedno z najczęściej nadużywanych słów w Polsce. Zaklęcie, które ma opisywać problem lub rozwiązanie – jak kto woli. Problem z używaniem tego słowa polega na tym, że najczęściej pozostaje puste, pozbawione treści. Ten konkurs to szansa, aby odejść od świata zaklęć do świata konkretów, działań, realnych doświadczeń. Powiem tyleż górnolotnie, co prawdziwie: innowacja to warunek powodzenia Polski w najbliższej dekadzie. Nie będziemy mieli już najtańszych produktów w Europie, musimy zacząć konkurować jakością, również, a może przede wszystkim, generowaną poprzez innowację. Dlatego bardzo cieszę się na moje zaangażowanie w Innovation Award”, powiedział – Bartłomiej Gola.
„Innowacyjności nie należy utożsamiać wyłącznie z kreatywnością. Kreatywność jest kluczem do innowacyjności, jednak nie jest jej jedyną materią. Materią innowacyjności jest praktyczna kreatywność: umiejętność spowodowania, aby nowe (rewolucyjne, niezwykłe, alternatywne, awangardowe…) pomysły były użyteczne. Mam na myśli zarówno użyteczność produktu/usługi, jak i komunikacji. Mariaż kreatywności i użyteczności wydaje mi się piekielnie ekscytujący. Mam bardzo subiektywne przekonanie, że nie mówimy o tym wystarczająco często w codziennej praktyce. Konkurs zaś jest doskonałą platformą do takiej dyskusji”, skomentował Marcin Dyczak.
W gronie jurorów zasiadają eksperci z branży komunikacji marketingowej, interesujący się trendami, innowacjami, myślący niestandardowo, osoby z wizją i pasją, otwarci na nowe idee. Oprócz nich prace oceniają również osoby spoza branży sensu stricte, ale kojarzeni z innowacjami, czy kreatywnością w innych dziedzinach naszego życia – np. nauce, technologii, kulturze, sztuce itp. – blogerzy, dziennikarze oraz przedstawiciele środowiska start-up’owców.
Ocena zgłoszonych prac poprzez głosowanie przebiega w dwóch etapach. Pierwszy z nich odbywa się on-line i ma za zadanie wyłonić krótką listę prac. Drugi etap obrad to spotkanie jurorów „na żywo”,
w trakcie którego decydują o przyznaniu nominacji oraz głosują nad wyborem nagród. Obrady I etapu odbędą się w dniach 16.03 – 01.04, a II etapu 9 kwietnia.
Zgłoszenia do konkursu przyjmowane są do 6 marca. Nagrody i wyróżnienia w konkursie nie będą limitowane, jak dotychczas – każda praca, jeśli osiągnie odpowiednia liczbę punktów będzie uhonorowana. Nowe kategorie są ułożone w taki sposób, aby porównywać rozwiązania, a nie kampanie: INTERAKCJA, PERSONALIZACJA, UŻYTECZNOŚĆ, TOUCHPOINT, INIGHT, INTEGRACJA, TECHNOLOGIA. Konkurs skierowany jest do wszystkich podmiotów działających w branży komunikacji marketingowej, marketingu i innych z nimi związanych, które mogą pochwalić się realizacjami ciekawych i inspirujących rozwiązań. Powinny one przekraczać granice standardu, rutyny i pokazywać oryginalne, nietypowe, innowacyjne i zmieniające myślenie projekty.
„W roli przewodniczącego pomogę jurorom wyłowić prace, które nie tylko wywołują chwilowy zawrót głowy, lecz są kreacją wartości – przewagi konkurencyjnej firm w średnim i długim okresie, jak i mają szansę sprowokować trwałą zmianę zachowań konsumenckich (innowacja kulturowa). Wierzę, że potwierdzone nagrodami i wyróżnieniami kompetencje zespołów/firm pozwolą nakłonić kolejnych klientów do śmiałych działań i eksperymentów – podsumował Michał Brański.
Pełny skład Jury konkursu Innovation Award 2015 można znaleźć na stronie http://innovationad.pl/o-konkursie/jury/.
Link do strony artykułu: https://adserver.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/oni-ocenia-innowacje-pierwsza-edycja-innovation-award-z-jury